تحولات لبنان و فلسطین

در بیانیه پایانی بسیج دانشجویی خراسان رضوی در تجمع دانشگاهیان مشهد آمده است: مورد ترور قرار دادن سید حسن نصرالله عزیز ما گناهی نابخشودنی برای این باند جنایتکار است و این مسئله قطعاً نیازمند تغییر موضع رفتاری ایران می‌باشد.

ترور سیدحسن نصرالله؛ گناه نابخشودنی رژیم جنایتکار صهیونیستی

به گزارش قدس خراسان، چند روزی است که شاهد حملات و کشتار وحشیانه و شدید رژیم غاصب صهیونیستی به لبنان به‌ویژه جنوب بیروت در دو روز گذشته هستیم، متأسفانه در نتیجه این حملات رژیم خونخوار صهیونیستی شاهد شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و سردار عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه و مسئول محور لبنان نیروی قدس بودیم، به همین مناسبت دانشگاهیان مشهد امروز در روبروی درب شمالی دانشگاه فردوسی مشهد تجمع کردند تا این اقدامات رژیم جنایتکار و تروریست را محکوم کنند و آمادگی خود را برای مبارزه با صهیونیست جنایتکار اعلام کنند.    

این اجتماع که به همت بسیج کارمندان، بسیج اساتید و بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مشهد برگزار شد، تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پرچم ایران، فلسطین و حزب الله لبنان همبستگی خود را با ملت لبنان نشان دادند و با شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل یهود ظالم»، «مرگ بر صهیونیسم»، «نصر من الله و فتح القریب/ مرگ بر اسرائیل مردم فریب»، «لبنان میان آتش و خون بود/ این سند فتنه صهیون بود»، «حمام خون به پا شد/لبنان کربلا شد»، «لبنانی آزاده حمایتت می‌کنیم»، «حزب الله پیروز است/ اسرائیل نابود است»، «لبیک یا حزب الله»، «سپاه انقلابی، انتقام انتقام»، «نه سازش نه تسلیم/ نبرد با آمریکا»، «مرگ بر منافق» ،«مرگ بر سازشکار» و «حرف ما یک کلام، انتقام انتقام» خواستار انتقام و حرکت انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حضور در این صحنه نبرد شدند.

دانشجویان در این تجمع همچنین با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی خطاب به دولت، خواهان حرکتی انقلابی از سوی دولت چهاردهم برای حضور در جبهه نبرد منطقه شدند، در برخی از این پلاکادرها جملاتی همچون «آقای دولت حمایت از لبنان مساوی است با برای ایران»، «آقای عراقچی فردای جبهه مقاومت به مواضع امروز شما بستگی دارد» و «صلح در برابر جنگ یعنی نابودی» نوشته شده بود.

شکست خورده این نبرد، رژیم منحوس صهیونیستی است

در ابتدای این مراسم دکتر زمانی از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد را قرائت کرد، در این بیانیه آمده است:

«این روزها شاهد حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم و بی‌دفاع لبنان، همزمان با جنایات در غزه هستیم. رژیم سفاک صهیونیستی به طور آشکار از همه قوانین حقوق بشری عدول کرده و جنایت و وحشی‌گری را به حد اعلای خود رسانده است!

قطعا شکست خورده این نبرد ناجوانمردانه، خود رژیم منحوس صهیونیستی است. رژیمی که در طول عمر جعلی خود با این همه جنایت‌ها به اهداف خود نرسیده و سعی دارد این شکست مفتضحانه خود را با کشتن مردان و زنان و کودکان بی‌پناه در غزه و لبنان پوشش دهد! و البته چهره کریه سردمداران آمریکا با حمایت از این رژیم خون آشام بیشتر از پیش برای جهانیان آشکار شد.

کانون بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد ضمن محکوم کردن این جنایت‌های رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی، حمایت کامل خود را از جبهه مقاومت اعلام می‌دارد و با توجه به فرمایش امام امت، امام خامنه‌ای که فرمودند: ‌حکم قطعی و شرعی و برهمه واجب است تلاش کنند فلسطین و مسجدالاقصی را به صاحبان اصلی آن برگردانند، در کنار سایر مبارزان مقاومت در نبرد با دشمنان اسلام از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزد و یقیناً با وعده الهی، حزب‌الله پیروز قطعی این نبرد است و ان‌شاءالله به زودی شاهد نابودی رژیم غاصب صهیونیستی و محو آن از صفحه روزگار خواهیم بود.»

اساس انقلاب اسلامی ایران دفاع از مظلومان جهان است

در ادامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان نشان‌دهنده جنون این رژیم سفاک و کودک‌کش است، گفت: این رژیم به‌خوبی می‌داند که امنیت و قوامش با خطر جدی مواجه است و به همین خاطر هیچ ابایی از انجام ظلم و جنایت و رفتارهای وحشیانه‌ای که اخیراً از خود نشان داده، ندارد.

مسعود میرزایی شهرابی با اشاره به اینکه حال سؤال اینجاست که ما باید چه کار کنیم؟ افزود: از جامعه دانشگاهی خواهش داریم که با الگوگیری از رفتارهای آزادی‌خواهانه از دانشجویان آمریکایی و دیگر کشورهای غربی در حمایتی که از مادران و کودکان غزه داشتند، بتوانیم این اقدام را رسانه‌ای و پیگیری کنیم و بر موضع خود استقامت نشان دهیم. همان‌طور که دانشجویان آمریکایی توانستند گفتمان خود را به‌خوبی در رسانه‌های جهانی مطرح کنند و تأثیرگذار باشند، جامعه دانشگاهی خراسان رضوی نیز می‌تواند صدای مظلومیت مردم غزه و لبنان را به گوش جهانیان برسانیم و در مقام حمایت از مظلومین و مبارزه با اشغالگری رژیم سفاک صهیونیستی، آنچه وظیفه دینی و انسانی ماست را انجام دهیم.

وی متذکر شد: بیایید در این آزمون‌های دنیوی غیرت خود را نشان دهیم و به تمام دنیا مخابره کنیم که دانشجویان این سرزمین محکم‌تر از قبل در کنار مظلومین ایستاده‌اند، چرا که اساس انقلاب اسلامی ایران بر پایه دفاع از مظلومان جهان و نفی مرزهای جغرافیایی در این راستا بوده است.

نظم نوین جهانی را ما مهندسی می‌کنیم

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی نیز در این اجتماعی دانشگاهی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، حرکت عاشورایی آخرالزمانی اصحاب سیدالشهداست و نظم نوین جهانی را در دنیایی که دارای نظم شیطان ساخته بود، به هم زد، گفت: شنیده‌ام که وزارت جنگ رژیم منحوس صهیونیستی عملیات نظامی در بیروت را عملیات «نظم نوین» نامیده است. بله، این یک عملیات نظم نوین است، اما نظم نوینی که ما آن را مهندسی می‌کنیم و ما تعیین‌کننده چهره آینده عالم هستیم.

رسول نوروزی با بیان اینکه تفکر انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت و اندیشه‌ توحیدی برخواسته از مقاومت و تحقق عدالت، به‌دنبال رهایی مستضعفین عالم از دست مستکبرین عالم است، افزود: رژیم صهیونیستی از درون در حال فروپاشی است و نیازی به مبارزه با ایران و جبهه مقاومت برای نابودی این رژیم نیست. حمله به ضاحیه بیروت برای رژیم صهیونیستی کارکرد داخلی داشت و عملیات روانی را به آن پیوسته‌ کرد، علاوه بر اینکه درگیر این فضای عملیات روانی نخواهیم شد، جبهه مقاومت برنامه راهبردی خود را ادامه می‌دهد.

وی متذکر شد: سخنی دارم با دولتمردان دارم، وظیفه ما در این شرایط حمایت از دولت است، اما فراموش نمی‌کنیم که رهبر انقلاب بعد از ترور شهید سلیمانی فرمودند: «سوخت موشک‌هایی که پایگاه آمریکایی را هدف قرار داد، فریاد انتقام مردم بود.» ما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا این فریاد را بزنیم و به دولتمردان این پیام را بدهیم که در تصمیم‌گیری‌هایتان به بهانه مردم تساهل و تسامح نکنید، به فرموده رهبر انقلاب عقب‌نشینی غیرتاکتیکی عذاب الهی را در بر دارد.

«تله جنگ» را به حساب ترس و بی‌عرضگی می‌گذاریم

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی با بیان اینکه امروز روز موعود فرا رسیده، دیگر خط قرمزی نمانده که رژیم صهیونیستی از آن عبور نکرده است، آقایان دیپلمات لطفا انقلابی باشند، خاطرنشان کرد: ما آماده‌ایم، کما اینکه ۴۵ سال است که آماده هستیم، ۴۵ سال این نظام اسلامی زحمت کشیده ‌است و خون‌ها داده شد تا نظام جمهوری اسلامی ایران بازوهای قدرتمند جبهه مقاومت را در منطقه بسازد. نمی‌توانیم بایستیم و نگاه کنیم که یکی از بازوان قدرتمند نظام را به‌راحتی تضعیف کنند و با ادعای احمقانه تله جنگ هیچ کنشی نداشته باشیم، امروز اگر از حلقومی صدای تله جنگ بیرون بیاید، آن را روی حساب ترس و بی‌عرضگی می‌گذاریم، البته که هنوز چنین صدایی نشنیده‌ایم.

نوروزی با اشاره به سخنرانی ترامپ و تهدید ایران به جنگ گفت: آمریکا اگر می‌توانست این کار را انجام دهد سال‌ها پیش به ایران حمله می‌کرد. ۴۵ سال پیش که آمریکا چنین ادعایی را مطرح کرد، ما از اکنون خودمان خیلی ضعیف‌تر بودیم و آمریکا خیلی قوی‌تر بود، اما حمله نکردند.

وی یادآور شد: دست پشت پرده، سگ هار منطقه آمریکا است و ما فراموش نکرده‌ایم، نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است و در این نظم جدید کار آمریکا نیز تمام می‌شود. ان‌شاءالله نسل ما فروپاشی نظام سلطه را خواهد دید و مقتدرانه خواهیم ایستاد، تا به مأموریت خودمان برای پایان دادن به غیبت حضرت حجت(عج) عمل کنیم.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی با بیان اینکه می‌دانیم که همه این پیشرفت‌ها در سخت‌ترین شرایط ممکن اتفاق افتاده است و حماسی که امروز دست قدرت جبهه مقاومت در منطقه و مایه آبروریزی رژیم صهیونیستی در منطقه است، در اوج مظلومیت و محاصره به این اقتدار رسیده است، عنوان کرد: ممکن است کسانی از درون کشور همان خط نفوذی که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند را دنبال کنند، ما حواسمان به دانشگاه‌ها و وضعیت داخلی کشور هست و به کدهایی که از درون دولت مخابره شد و باعث وضعیت امروز لبنان شده است، می‌بینیم، به همین دلیل است که در وسط میدان محکم ایستاده‌ایم. جان ناقابلی داریم که برای این روزها آن را پرورش داده‌ایم، امام زمان(عج) ما را می‌بیند و می‌داند که آرزومند شهادت هستیم و چیزی بهتر از شهادت در نبرد رو در رو با رژیم صهیونیستی وجود ندارد، اما این را هم می‌دانیم که رژیم صهیونیستی عددی نیست که کار به آنجا برسد و ما لباس رزم بپوشیم، ما سنگر دانشگاه را در دست داریم و اجازه نفوذ به این سنگر را نمی‌دهیم، مطالبه می‌کنیم و فریاد انتقام می‌زنیم تا دولتمردان هم یاد بگیرند پشت سر این فریاد انتقام، قدرت ایران را بر سر رژیم صهیونیستی بکوبند.

ما در وسط معرکه نبرد با صهیونیست‌ها هستیم

در انتهای این مراسم سجاد اکبری، فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد بیانیه پایانی بسیج دانشجویی خراسان رضوی را قرائت کرد، در این بیانیه آمده است:

«جنایات رژیم منحوس صهیونیستی در قلب ضاحیه بیروت و هدف قرار دادن ساختمان‌های مسکونی در این شهر بار دیگر روی سفاک این باند جنایتکار و حامیان غرب غربی‌اش را برای همه جهانیان روشن ساخت، جنایاتی که با بمب‌های آمریکایی توسط هواپیماهای آمریکایی و با اطلاع و چراغ سبز شیطان بزرگ صورت گرفت. این حملات تروریستی در ساعتی صورت گرفت که نتانیاهوی خونخوار در سازمان ملل دم از صلحی پوشالی برای سالنی خالی از نمایندگان کشورها میزد، آری انگار دست این رژیم پلید که به خون بیش از 41 هزار فلسطینی آغشته است برای جهانیان باری دیگر رو شده است، اما جهانیان فقط همچنان مناظره‌گر و نظاره‌گر محکوم کردن این صحنه‌ها هستند.

همان رژیم نحسی که امروز برای فرار از شکست توسط حماس در غزه به هر دری می‌زد تا خودش را از ورطه نابودی نجات دهد و اینکه با دست درازی و کشتار بی‌گناهان در لبنان و ترور فرماندهان حزب الله سعی در فرار از باتلاق دارد، نمی‌داند که ما می‌گوییم: «فان حزب الله هم الغالبون».

همان‌گونه که رئیس جمهور محترم در موضعی روشن در سازمان ملل متحد به حمایت از آرمان فلسطین پرداخت، انتظار می‌رود برای نشان دادن انتظام عملی به این مواضع اقدام عاجل از طرف دولت صورت پذیرد، زیرا هم اکنون رژیم غاصب پا را از گلیم خود فراتر نهاده و منجر به تغییر معادلات در جنگ و بالا رفتن سطوح درگیری در منطقه شده است، هر چند این حملات وحشیانه به لبنان برگرفته از روحیه ستیزخواه، جهانخوار و ستیزجوی این رژیم سفاک است و البته برای مصرف داخلی و آرام کردن افکار عمومی صهیونیست‌های در حال سقوط است، به تعبیر دیگر مانند یک غرق شده در مرداب خون در حال آخرین دست و پا زدن‌های خود می‌باشد، اما مورد ترور قرار دادن سید حسن نصرالله عزیز ما گناهی نابخشودنی برای این باند جنایتکار است و این مسئله قطعاً نیازمند تغییر موضع رفتاری ایران می‌باشد، زیرا به فرموده قرآن که در کلام مقام معظم رهبری متجلی شده است، عقب‌نشینی غیرتاکتیکی موجب غضب الهی خواهد شد، دولت محترم و شورای عالی امنیت ملی نباید در دام این تفکر زاییده از ترس «تله جنگ» بیفتید، بلکه واضح است هم اکنون ما در وسط معرکه نبرد با صهیونیست‌ها هستیم و بازوان مقتدر ایران در منطقه قطعاً نباید به‌خاطر وهم تله جنگ تضعیف شود.

بنابراین می‌بایست در لبیک به این مطالبه اقدامات لازم عملیاتی شود و در کلام آخر اکنون که صبح مقابله و رویارویی با جبهه باطل دمیده است، جامعه دانشگاهی استان خراسان رضوی در پاسخ به حکم قطعی و واجب شرعی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه‌ای مبنی بر کمک به آزادی فلسطین تا پای جان آماده جهاد برای نجات قدس شریف از چنگال دیو بزرگ صهیونیست باشد که با این مجاهدت لبخند رضایت بر چهره مبارک امام عصر(عج) نقش ببندد.»

در انتهای این مراسم پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد، همچنین بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب قرائت شد و دانشجویان در پاسخ به پیام امام خامنه‌ای شعارهایی همچون «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد/ ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.